måndag 7 februari 2011

well, why not

hehe det här kan bli kul...
tvättmaskinen är sönder så måste till en tvättomat idag sen är det lghtsvisning ikväll i vårt älskade Clapham.
jobbet drar nog igång på allvar imorn. hoppas jag cashen flyger iväg så behöver lite refill.
har fått lite blodad tand på det här resandet så i sommar om jag inte är kvar här ska jag få med karlsson till USA, Hawai. Hade varit fint. Sen plugga i Gbg till hösten. det hade varit mitt optimala år.

Good evening, how are u?
Where would u like to sit?
Ger menyerna läser specialen. Finns där barn ska dom ha kidsmenu, kritor och ritblock.
Frågar om dom vet vad dom vill dricka. Tar ev bort vinglasen. I fötterna, gud nåde om du rör gästens 2/3 av glaset.
Would u like some bread and olives? Olivebread or garlic?
Fixar drickan.
Have u decided what to eat?
Tar emot beställningen, knappar in den, skickar till kocken.
Kanske dukar av ett annat bord. Torkar av snabbt, på med vinglas, bestick, servetter.
Kocken plingar, ner en våning, hämta maten. 3 tallrikar åt gången vid behov.
Ingen förrätt, pasta. Serverar, kommer med parmesan och svartpeppar. Would u like som parmesan and black pepper? River och vrider.
Efter c:a 4 min går jag dit och frågar hur allt smakar! Inga ja och nej frågor.
Efteråt dukar jag av, frågar om dessert och kaffe.. Ger dom dessertmenyn.
Dukar av får betalt förhoppningsvis dricks.
Thank u! have a nice night!

Borde man fixa. 2a arbetsdagen imorn.

1 kommentar: